Wednesday, December 8, 2010

I wish it was me :(


Hari ni hari yang cukup mendukakan hati aku. Tapi aku bersyukur dengan apa jugak yang dah terjadi. Bersyukur dengan apa yang telah diberikan oleh-Nya sama ada baik atau pun buruk. Setiap perkara ada hikmahnya. Dan apa yg terjadi hari ni sgt2 memberi kesan yg mendalam dalam diri aku ni. Perkara ni mnambahkan lagi kesedaran aku terhadap diri aku ni dan aku berharap perkara ni dapat mendorong lagi diri aku untuk aku lakukan perubahan yg sedang aku cuba lakukan skarang ni.
Hari ini perkara yang paling digeruni setiap student kt ump. result exam keluar. Tapi aku rasa hanya result untuk budak kimia je yg dah ada. Tu pon yg belum official lagi. Aku pon beranikan diri tgk result tu. 1st subject yg aku tgk mestilah MEB(material n energy balance). Aku tgk aku punye ckup2 mkn je. N aku tgk yg lain sumenye pun ckup mnenangkan hati aku nie. Aku xmengharap lebih sebab aku tau bynyak mane usaha yg aku da letak utk pelajaran aku nie. Terlalu sikit. Aku lege skejap.
Tapi macam biasa, aku mesti akan tgk die punya jugak (die=insane yang aku sayang).bila aku tgk je. aku sgt2 terkejut. Ape yg aku takutkan dah terjadi aku. Aku tak tahu da macam mana aku nak hadapi sume nie. Ini baru aku. Kalau dia?? Hmm. Aku buntu dah. Ape yang aku kena lakukan skarang nie, aku mesti ada di samping dia. Aku tak nak dia sedih.ape yang aku lakukan selama ni pun da ckup menyakitkan dan mnyedihkan diri dia. Biarlah kali ini aku dpat kawal situasi yg bkal terjadi.
Malamnya, aku terus dapatkan dia. Mesej dia.dia baik je.mungkin dia tak tahu lagi, aku fikir. Tapi rupa2nya dia dah tau. Dia sdih sgt. Ape yg aku harapkan masa tu supaya dia tak terlalu ikutkan perasaan dia. Tapi masa tu jugak lah dia luahkan apa yang dia rasa.
Aku yang bersalah. Aku study dengan dia, everytime ngan dia. Tapi aku tak dapat nak bagi dia tahu segala ape yang aku tahu. Dan disebabkan ketidakprihatinan aku, dia yang terima padah. MasyaAllah. Apa yang aku dah lakukan  ni. Mcm2 yang dia luahkan masa  tu. Rupanya banyak yang dia pendamkan. Cuma dia tak bagitahu. Sumenya sebab dia nak menjaga hati aku. Dia sayangkan aku. dia taknak aku tahu sume tu. Aku rasa sangat2 bersalah. Aku sendiri xgembira dengan apa yang terjadi ni. Disebabkan kesilapan aku dan sikap aku yang sambil lewa tu, dia yang jadi mangsa, bukannya aku. Tu yang aku kesalkan. Dan sampai skarang nie. Dia masih marahkan aku. Aku buntu. Aku harap dia dapat memaafkan aku. Ini bukan kehendak aku. Aku pasrah. Aku tau, semua yang terjadi ni ada hikmahnya. Mcm2 cara untuk-Nya memperingatkan kita. Sama ada terus pada kita atau kepada org disekeliling kita. Terutama sekali orang yang kita sayang. Dalam tak sedar rupanya banyak yang dah aku lakukan.aku insaf. Dan aku harap perubahan yang sedang aku cube lakukan ni akan berkekalan. amin

1 comment:

AinSyA said...

setiap yg berlaku de hikmahnye~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...