Thursday, June 23, 2011

Uhh.. Ulser...

Berikutan akibat accident tempuh hari, alkisahnya, begini.. Sebenarnye.. tengah main bola.. lepas tu secara tak sengajenye, ade seorang hamba Allah nie menendang bola dengan sekuat hatinye, lalu bola itu meluru tepat ke sasaran, mengenai muke yang comel tak seberapa nie (tekanan dari tentangan yang dialami dalam entry lepas). Lalu pendarahan berlaku, bibir nie terluke pulak.. rentetan dari kejadian tu, keesokan harinya didapati luke tersebut berubah menjadi ulser!!


Bukan merungut sebenarnye, tapi baru 2 minggu lepas kene ulser dan baru lepas 3 hari die elok, dah kene balek.. sikit takpe, banyak, besa pulak tu.. ape kan daya.. terima saje lah.. jadi, berikutan ulser yang aku kene nie, makan pon aku control dah.. kalau tak kang, tengah-tengah makan, mak tanye pulak nanti, “ni nak makan ke, nak menangis?”.. adey.. begitu hiperbolanye aku nak gambarkan kat korang pe aku rasa nie.. nak tunjuk ulser nie kat sini.. tak senonoh pulak nanti.. kalo cantik je, takpe la jugak kan.. 

BONJELA name die.. ubat user mulut.. hehe
 Jadi aku cube la ubat yang mak aku gunekan nie.. tak nak yang lame, pegi beli baru! Haha..baru sehari guna, nampaknye, macam belum ade perubahan lagi.. nak merungut pun tak boleh, yang biase pon ambil mase 2 minggu, ni kan pulak nak elok 1 hari je.. haih..

Aku berdoa je la ulser nie cepat elok.. lagi cepat, lagi bagus.. nie nak makan pon boleh hilang selere makan kalau terkena sebijik nasi je kat situ.. huhu.. biase la, badan antibody lemah nie, nak elok sakit 2 memang ambil mase kan..

Sebenarnye, takde la sakit sangat pon.. sebab aku dah biase kene dah.. haha.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...