Tuesday, September 13, 2011

BAHAGIA??


Bertemu denganmu, sudah takdirku. Dekat denganmu, adalah pilihanku. Tapi kini, mencintaimu, sungguh di luar kendaliku.
Aku mencintaimu, bukan demi kebahagiaan dan bukan demi kemudahan hidup, seperti yang mereka fikirkan. Tapi sungguh, kerana tak mampu kutemukan siapapun yang lain, menjadi tempat rasa ini kuberikan.
Dan kamu, jangan lagi ingatkan aku, bahwa mencintaimu sebuah kesalahan. Aku sudah tahu, terlalu tahu.
Dan kamu, jangan lagi tanyakan aku, apakah seluruhku akan kuberikan. Aku pasti mahu, terlalu mahu.
Kerana aku mencintaimu, dengan segala yang ada, yang belum ada, dan yang akan ada pada diriku.


"Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba, hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka."

renung2 kan.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...